sobota 18. února 2017

3 nezbytnosti blogového pisálka



Jestli mě nějaké články teď baví o trošku víc, než ty kosmetické, pak jsou to články s tipy pro "lepší blog". Těch se poslední dobou nemohu nabažit. Čtu rozhovory, rady a hledám inspiraci pro tvorbu lepších článků, které budou trefnější, zábavnější a samozřejmě také hezčí.
Díky tomu jsem narazila na Míšu Mužíkovou a jejich 365 triků pro copywritery KLIK nebo na OTTO COPY KLIK, od kterých se stále ještě mám co učit.


Ale vraťme se k původnímu tématu.

Díky tomu, že už pár let píši blog, přesně vím, co k tomu potřebuji, a co mi k sepsání dobrého článku chybí. Proto jsem se rozhodla se s vámi o tyhle (lety proveřené) zkušenosti podělit.

1. Inspirace/odhodlání

Na první pohled dva spolu nesouvisejí pojmy, které v mém případě jdou ruku v ruce s dobře napsaným článkem.
Čas od času se mi totiž stane, že nemám absolutně žádný nápad na psaní, naštěstí tyto stavy netrvají moc dlouho, ale když přijdou, tak vím, že je na čase si dát chvilku pauzu, vzít si knihu, podívat se na dobrý film, zajít na procházku.....zkrátka vypnout, odpočinout si a načerpat novou sílu.
S ní pak přijde odhodlání do dalších článků, a vím, že mám vyhráno....tedy pokud....

2. Čas

.... nejsem v časovém presu. V takovém případě nastává ideální doba na lepší plánování denního programu a pokud jej ještě nemáte, pak i na pořízení diáře. Své tipy na plánování jsem pro vás sepsala ZDE.

3. Dobrej základ


Přemýšlela jsem, jak tenhle bod pojmenovat a dobrej základ mi přišel...dobrej. Za ten považuji jakýkoliv funkční počítač, dobrej foťák a program na následnou úpravu fotek.
Jakmile se sžijete se všemi třemi věcmi, stanou se vaše články rázem zábavnější, hezčí a lákavější.

Jako program na úpravu fotek používám už léta Zoner. Zkoušela jsem přejít na jiné, ale vždy se věrně vrátím. Mám jej ráda, splní všechno co potřebuji, a tak jej nemám důvod měnit. Program záleží čistě na vás, a ač se to nezdá, počítač a foťák jsou pro blogera tou nejosobnější elektronikou, kterou má. Vážně ! Proto si pořiďte počítač, který se vám líbí, kterého máte rádi, a který bude splňovat všechny vaše požadavky.

Dobrej foťák....je základním stavebním kamenem dobrýho základu. To vám potvrdí každý, kdo už nějakou dobu píše a tvoří vlastní fotky. Ty musí vypadat přesně podle vašich představ.

Byť jsou fotky z mobilu docela fajn, na pořádný fotky z foťáku to nemá. Alespoň tedy za mě ne. Já nedám dopustit na zrcadlovky, klidně z nižší třídy...ale zrcadlovky.
Nejen, že mě s nimi focení víc baví, fotky líp vypadají a připadám si tak nějak profesionálněji, tak vám i garantuji, že článek s dobrou fotkou v úvodu vám zajistí mnohem více kliknutí, než článek s fotkou tmavou, rozostřenou nebo v malém měřítku. A to berte jako fakt.


Fakt nejen můj, ale zejména čtenáři ověřený. Schválně, jaké články vás nejvíc nalákají? Mně tedy rozhodně ty s dobrou fotkou v úvodu, a pak ty, které mě jednoduše zajímají. 

A co vy? Jste na tom podobně, nebo vás na články naláká ještě něco jiného? 


30 komentářů:

  1. Súhlasím. Fotky a kvalitný obsah takisto. S tým samozrejme súvisí aj čas, kreativita, inšpirácia... :)

    Flung out of space

    OdpovědětVymazat
  2. To jsi shrnula Leni moc hezky. Já se taky teď snažím v této oblasti víc vzdělávat, čtu knihu Prodej svoje know-how a potom plánuju některé věci, co jsem se tam dozvěděla, uvést do praxe a zlepšit svůj blog. Kvalitní fotky i obsah jsou základem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé taky ? :) Tak to studujeme spolu :), a znáš Míšu Mužíkovou? Mrkni na její stránky, stojí to za to ! :)

      Vymazat
  3. Súhlasím s tebou Leni :) Kvalita fotiek je rozhodne spolu s textom a úpravou blogu najdôležitejšia.

    OdpovědětVymazat
  4. Já nad všemi blogy s krásnými obrázky slintám, dobrý foťák i počítač mám, takže dobrej základ snad taky je, teď už jen se s tím vším naučit... zrcadlovku máme doma hodně kvalitní, ale k nějakému kurzu focení nebo něčemu podobnému jsem se nedostala, a bohužel foťák celou tu práci neodvede sám :D já si založila blog teprve teď tak doufám, že si časem taky vytvořím své hlavní body :)

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano ! A já se budu těšit na to, až si je přečtu ! Kurz focení? Ten taky nemám.....experimentuji a zkouším, hledám svůj styl...:).

      Vymazat
  5. Krásný článek, musím s tebou souhlasit :) Akorát jsem si teď díky němu uvědomila, že jsem blogování začala hodně flákat, ale teď nějak nemám vůbec do ničeho chuť a náladu a podle toho to taky vypadá. Ale věřím, že až se to teď všechno trošku uklidní a já si ve všem najdu svůj systém, tak se do blogování ponořím tak jako dřív :) A snad tentokrát zvládnu hlavně ten třetí bod :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem měla takový jedno období, kdy to prostě nešlo, ale to přejde ! Určitě brzy ! :) Budu držet pěsti :).

      Vymazat
  6. Pre mňa sú najdôležitejšie najmä kvalitné a hlavne pekné fotky, musím sa priznať, že inak ma blog ani nezaujme.. Ale takisto aj obsah musí byť kvalitný a mať hlavu a pätu

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fotky tu parádu udělají na první dojem, to je fakt :).

      Vymazat
  7. čas! to je pre mňa vždy najväčší problém, pretože keď sa snažím všetko postíhať a skĺbiť, tak by som potrebovala asi nespať a aby mal deň tak 36 hodín :D to ma často pri písaní stresuje, ale už sa snažím si povedať, že či bude článok dnes alebo o 1-2 dni neskôr, nič sa nestane a netreba to siliť :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, důležité je to pořád dělat s radostí ! To jde pak mnohem líp ! :)

      Vymazat
  8. podla mna cas a kreativita - originalita, nemam rada clanky kde su same velke vycapene fotky a k tomu nic nenapisane ako ok kvalita fotiek by mala bzt nejaka ale radsej si ja precitam nejaky zaujimavy clanok nieco nove a inééé ;) aj ked niekto nama doma drahu zrkadlovku ale fotky a text su top :D

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně třeba ani ty fotkový nevadí, ale musí zaujmout !:)

      Vymazat
  9. super článok! :)
    a opäť krásne fotografie :)

    Môj BLOG-KLIK❤

    OdpovědětVymazat
  10. úplne súhlasím, väčšinou keď ma zaujme úvodná fotka, rozkliknem celý článok :) a veľmi dôležitý je čas, ktorý mne väčšinou chýba ... inak skvelý článok! xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
  11. Těchhle článků se taky nemůžu nabažit, vždycky si ráda přečtu jak být lepší, protože co si budeme povídat, vždycky je co zlepšovat :) Naprosto se ztotožňuji s větou, že když už člověk inspiraci nemá, musí na chvilku vypnout. Pak to znovu funguje, a je to ještě lepší :) Jinak co se fotek týká, mám to stejně. Když má blog hezké fotky, vracím se na něj raději. I u sebe se snažím, aby mé fotky byly hezké, doufám, že se mi to aspoň trošku daří :D♥

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím že se to určitě daří ! Já jsem taky teď takovej nadšenec do zlepšování, protože ja říkáš stále je co zlepšovat !:)

      Vymazat
  12. fotografie jsou základ, nicméně ne každý umí udělat fotku, i když má zrcadlovku a naopak někdo má skvělé fotky i z mobilu :) Vždy záleží na tom vizuálním cítění.
    Ale jinak samozřejmě - některé fotky umí jen zrcadlovka! Já osobně teď trpím, když ji nemám - nejen kvůli blogu, aoe obecně kvůli fotografování jako takovému :) a.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mě to s ní baví mnohem víc ! :)

      Vymazat
    2. Tak zrcadlovka není vše :-) Prodávala jsem fotoaparáty a je hodně srovnatelných nebo lepších kompaktů nebo CSC než je APS-C zrcadlovka :-)))

      Inka Lifestyle Blog

      Vymazat
    3. Jenže kdo není odborník na slovo vzatý.....škoda že jsme o tobě Sabi nevěděly dřív, určitě si necháme rády poradit :).

      Vymazat
  13. Skvelý článok! :) Fotografie a zaujímavý text je základ :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
  14. Přesně tak, souhlasím :)
    www.gingernika.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Skvěle napsáno. Správný blog potrebuje čas, motivaci, odhodlání a hlavně výdrž blogerky :-)

    Inka Lifestyle Blog

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...