sobota 22. října 2016

Paleo aneb dieta bez diety





Že existuje nějaká paleo strava, nebo paleo dieta - chcete-li, jsem se dozvěděla prakticky nedávno.
Přišla s tím kamarádka, a mě to nechávalo absolutně chladnou. 
Držela ji měsíc, jako očistnou kůru, ne jako dietu. Ale příjemným vedlejším účinkem byla ztráta pár kil, které bych sama za sebe také klidně darovala někomu jinému. 

 Tak jsme doma naznaly, že po všech letošních dovolenkách, bude potřeba čelit kruté realitě a nastolit přísný dietní režim….a ani nebylo potřeba dlouho spekulovat nad tím jaký. 

Paleo je vlastně strava založená čistě na ovoci, zelenině a veškerých masových výrobcích….což nezní tak špatné, nebo? 

Vlastně úplně jednoduše vynecháte lepek, laktózu a cukr. 
Naštěstí si na sladké moc nepotrpím, takže vynechání cukru nebolelo, ale pečiva jo ! Stejně jako žít bez příloh, bez těstovin, bez sýru a bez alkoholu (a to i po náročném pracovním dni).

Byla to výzva, která trvala necelý měsíc, ale přinesla své ovoce. 

Naučila jsem se hledat produkty bez přidaného cukru, našla jsem si bezlepkové alternativy, které jsou minimálně stejně chutné (i když na čerstvý chleba s máslem to nemá) jako ty s lepkem. 
Objevila jsem pár skvělých e-shopů, ve kterých nakoupíte zdravě, chutně a dietně.







Zjistila jsem, že když vypustím pečivo a cukr, nejsem po obědě tolik unavená, cítím se líp, nemám břicho jako meloun a zase dopnu všechny kalhoty! 

Ale na rovinu! První týden byl těžký—sakra těžký. Než jsem si zvykla na snídani bez bagety, oběd bez těstovin a večeři bez vína, zažívala jsem krušné chvilky. 

Právě proto jsem začala pátrat po různých chutných, rychlých a jednoduchých receptech, které splňují PALEO a nahradí mi to, co mi chybí. 

Takže teď už si můžu s chutí dát paleo burger, paleo tortillu i paleo muffiny…..jen všechno bez mouky a bez dresingu. 

Naštěstí ke klasické mouce najdete tolik alternativ, až se nebudete stačit divit. 

Za svůj zlatý grál v objevech považuji TAPIOKA mouku, díky které si můžete udělat chutnou pizzu, muffiny i tortillu…a nemusíte stát u plotny celé odpoledne. 
Objevila jsem ji na blogu "veselé borůvky" který mi slouží jako studnice inspirace pro recepty. 


A výsledek? 

Kromě toho, že mám dole nějaký ten kilogram, se cítím dobře. Už nestrádám hlady, jím to, co mi chutná ... jen ve zdravější alternativě a jsem sama se sebou spokojenější. 

Od PALEA už asi jen tak neupustím, i když přílohy (nebo cokoliv na co mám chuť) si jednou za čas ráda dám. 


A o tom, co jsem za ten uplynulý měsíc kuchtila, se dozvíte zase příště. Ovšem už teď se můžete těšit na vynikající PALEO BURGER, muffiny a snídaňový dezert bez cukru. 



zdroj: pinterest.com


2 komentáře:

  1. Já jakožto vegetarián třeba vůbec nevím, co bych jedla :D Ale pečivo bych taky chtěla odstranit, jenže ta vůně čerstvých rohlíků...ach...
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaj, tak to by mohl být trošku zádrhel, ale věřím že by se nějaké alternativy na pár dní....v rámci očistné kůry například před létem, mrkni na e-shopy, tam je kupa alternativ a navíc chutných ! :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...