úterý 13. června 2017

Milán, země zaslíbená



Od návštěvy Milána silně pochybuji o tom, že mě nějaké město podobně nadchne. O Milánu jsem toho četla hodně, a taky jsem hodně čekala. I tak ale dokázalo tohle město předčit všechna má očekávání.


Dopravit se tam není příliš složité (hlavně když jste pražák). Přímé lety a pravidelné linky z Prahy vás doslova přenesou do jiného teplotního pásma za necelé dvě hodinky. Brno v tomhle zatím pokulhává, ale až budou lítat přímé linky z Brna do Malpensy (jedno z letišť hned vedle Milána) přesně vím, kde budu trávit většinu prodloužených víkendů.

Z letiště se do centra dostanete buď vlakem, autobusem nebo letištním taxi. My si zvolily (dobře já jsem aktivně koupila lístky) dopravu autobusem. Přímý spoj vás dopraví k Milano Centrale, které se nachází nedaleko pulzujícího centra Milána, asi za hodinu.
Pak už stačí, jen nasednou na metro směrem k vašemu hotelu, nebo ubytování a užívání může začít.

Upřímně, z cestování na místo ubytování, jsem měla asi největší obavy. Jenže se ukázalo, že je vše mnohem snazší, než jsem si vůbec dokázala představit.

Bydlení jsme měli zařízené v krásném a moderním hotelu UPTOWN palace, který se nacházel cca 5 minut pěšky od ryzího centra, přesněji od náměstí s  Duomo di Milano. (Na mapce níže, je ubytování značeno číslem 4. v kroužku ..... pro lepší orientaci.)
A celé nedočkavé jsme vyrazily ihned po ubytování v hotelu prozkoumat to nejlepší, co Miláno může nabídnout.

Proto jsme hned první den navštívily Piazza del Duomo a prozkoumaly nejbližší okolí. Ochutnaly pravou italskou pizzu, oslavily šťastný let proseccem a samozřejmě navštívily Galleria Vittorio Emanuele - nákupní centrum hned vedle katedrály Duomo.







Snídaně v hotelu jsou klasické, ale chutné.  A když na ně chodíte mezi 9 a 10 tak poznáte většinu návštěvníku až po nebe naplněného hotelu. 
Takže jestli tak rádi objevujete nové kavárničky jako já, mějte ubytko klidně bez jídla.

Po dobré snídani nás druhý den čekal hrad Castello Sforzesco spolu s úžasnými zahradami a hradbami, které navrhoval sám Leonardo Da Vinci a Brera. Ráj restaurací, kaváren a také historické centrum města. (na mapce zaznačeno velkým kruhem nahoře)





Poslední, třetí den, jsme navštívili Navigli. Místo kde to jednoduše žije ať je den nebo noc, a to po obou stranách řeky. Je tu nespočet restaurací, kaváren, obchůdků....a taky lidí. Nicméně když tohle pominete, nasajete zde pravou Milánskou atmosféru, dopřejete si "dolce farniente" a navíc u toho bude mít vynikající drink nebo zmrzlinu. 
A to za to vážně stojí!







Zkrátka a dobře, já z Milána odjížděla nadšená, a už teď se nemůžu dočkat chvíle, kdy se sem budu moci zase vrátit!
A ať už zvažujete kam na prodloužený víkend, nebo klidně týdenní dovolenou můj tip je jasný. MILÁN. 


7 komentářů:

  1. Jéé, článek se mi nesmírně hodí :) do Milána o prázdninách letíme, už máme koupené letenky a tento týden ještě budu zařizovat ubytování, rozhoduji se mezi Airbnb (zkušenost zatím nemám) a nebo přes booking, kde už jsem takhle ubytování zařizovala. Fotky nádherné a já se teď těším ještě víc a víc, jak jsem si přečetla Tvůj nadšený článek ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je na co Veru! Kdybych mohla letět znovu letím hned ani se nerozmýšlím :). U nás nakonec vyhrál booking nebo Agoda :).

      Vymazat
  2. Naozaj krásne a čarovné miesto :) Niekedy sa tam určite chcem pozrieť :) Mimochodom, krásny článok a fotografie, som skutočne rada že si sa o svoj zážitok podelila! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já jsem ráda že se líbí a snad se někdy bude i hodit :).

      Vymazat
  3. Prekrásne fotky! Musel to byt krásny výlet!!
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  4. Krásne fotky, Miláno ma veľmi láka, čakám na nejaké výhodné letenky:)
    The Noela

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...