čtvrtek 3. prosince 2020

Přečteno III. - jednodechovky

 Po Aleně Morštajnové a Karin Lednické jsem čirou náhodou objevila další autorku, která je mi svou knižní tvorbou velmi blízká. Pokud máte rádi romány od zmíněných dvou autorek pak pevně věřím tomu, že vám bude taky. 

Hana Marie Körnerová už má svém kontě poměrně dost knih. Já se zatím dostala ke dvěma, se kterými vás dnes seznámím, a rovnou předesílám, z obou jsem byla nadšená. 



HEŘMÁNKOVÉ ÚDOLÍ 

Jako první se mi do ruky dostala kniha s pohádkovým názvem, ale už ne tak pohádkovým obsahem. Příběh čtenáře zavádí do období 50. let 20. století, kdy se hlavní hrdinka Anna stěhuje z Ruska do Prahy, za svou jedinou žijící rodinou. Ocitá se v zemi, která se pomalu vzpamatovává z válečného období a poznává tak místo, které doposud znala jen z vyprávění. A i když nemá uplně lehký osud, který ji v knize připraví pár opravdu perných chvilek pere se s nimi tak statečně, až se člověk nad jejím odhodláním všechno zvládnout pozastaví a řekne si WOW. Dokázala přijít téměř o všechno, ale nevzdala se a bojovala dál. 



ALMUŽNA PRO BOHATÉ

Tak trochu zvláštní název že? I přes to název zcela vystihuje obsah knihy, který je opět o velmi silné a odhodlané ženě. Jen vás její povaha zavede do trošku jiného světa. Světa, kde hlavní roli hraje postavení a kde jsou lži a hry na denním pořádku. Hlavní hrdinka přesně ví co chce a jde si tvrdě za tím, i když musí přinášet nemalé oběti. Ale jestli se ji to opravdu podaří, a za jakou cenu, se dozvíte až přímo v knize, která vám během četby připraví hned několik dějových překvapení. 



Osobitý styl psaní autorky mi absolutně sednul, a obě knihy proto řadím mezi ty, kterým říkám pracovním názvem "jednodechovky". Snad osloví i vás, které autorku třeba ještě neznáte. A kdo ji zná, budu ráda za váš názor na knihy, nebo třeba za doporučení co číst dál . 


Vaše Lena

7 komentářů:

  1. Knihy ani tuhle autorku nepoznám, tak děkuji za tip. Velmi ráda čtu. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, pak dej určitě vědět, jak se knihy líbily :).

      Vymazat
  2. Heřmánkové údolí mám na mém seznamu. :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě skvělá kniha! Možná jedn z nejelpších co jsem zatím četla, hned po Haně.

      Vymazat
  3. Od autorky jsem kdysi četla pár románů, celkem se mi líbily, tyto knížky vůbec neznám :)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá na zajímavé knížky, věřím, že to bylo příjemné čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Holky doporučuji zařadit na read list ! :) A pak mi dát vědět jak se líbily :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...