čtvrtek 10. prosince 2020

Pár řádku o financích, aneb proč je důležité mít osobní rozpočet a jak na to.



 Udělat si pořádek v osobních financích je vlastně tak trošku zametení si před vlastním prahem. Chce to notnou dávku odhodlání a odvahy, protože na vás vždycky vykoukne pár nemilých strašáků ze skříně, které záměrně nechcete řešit, ať už kvůli tomu, že se vám do toho nechce, nebo vám to prostě a jednoduše není příjemné. 

Důležitý je ale první krok. A je jedno jestli tím prvním krokem bude pravidelné zapisování každého výdaje do diáře (nebo chytré aplikace), odebírání pravidelných článků o financích, plánování, spoření či investicích nebo prosté zamyšlení nad osobním rozpočtem. 

Ať už bude prvním krokem cokoliv, povede vás to nejen k tomu že budete mít kontrolu nad svým ropzočtem, ale začnete se více zamýšlet nad tím, co všechno v životě skutečně potřebujete a do čeho chcete pravidelně dávat své peníze, které vám umí udělat mnohem větší službu než si při nahodilém utrácení a impulzivních nákupech umíte představit. 

Mně osobně k zamyšlení se nad vlastním rozpočtem přivedlo hned několik věcí. První z nich byla jedna velká životní změna, pak stavba, která mi zhltla všechny výplaty až do roku 2074 a článek od Christie (KLIK), kde strašně krásně popisuje jakým způsobem přistupuje k financím ona sama s čímž se maximálně ztotožňuji. 


Pořádek ve financích jde tak trochu s pořádkem v osobním životě a jakmile jej zvládnete, posune vás to zase o kousek dál k vysněnému JÁ, o kterém jsem psala například TADY

V rámci toho se snažím každé ráno věnovat pár minut osobnímu rozvoji. Byť je to často vážně rychlovka, jednou z těch možností jak na ni nezapomenout, je odkliknout pravidelné zasílání nových článků od serveru Warengo, kde věnují hodně problematice spoření, investic nebo šetření. 


Pro příklad přidávám rovnou pár odkazů na články, které se mi moc líbily: 

1. Negativní finanční návyky

2. Praktické metody, jak ušetřit peníze z výplaty

3. Spolehlivé návyky spořivých lidí 


Právě jste se rozhodli, že je nejvyšší čas dát si do pořádku osobní rozpočet? Skvělá volba. 

Tady najdete pár tipů, jak do začátku na to KLIK. 

A že vám spořit vážně nejde? Co zkusit kasičku, do které jednou za čas hodíte pár drobných? Já si takhle vedu jednu, do které si odkládám kovové padesátikoruny, které mám v peněžence a jednou za rok mám díky tomu přilepšení třeba na dovču nebo na vánoční dárky, či cokoliv jiného co si přejete. Jsou to peníze, které mi díky malému obnosu nike nechybí a při větším množství příjemně překvapí. 


Budu ráda, když mi dolů do komentářů dáte vědět jestli si osobní rozpočet vedete, jestli jste spořiví, a nebo jestli se vám článek líbil, a přivedl vás na nové myšlenky, jak se více přiblížit tomu co si ve svém životě přejete mít. 


4 komentáře:

  1. Já jsem spořivá, ale osobní rozpočet si nevedu.. Ale až dostuduji a začnu si snad vydělávat, tak bych nad financemi chtěla začít více přemýšlet a plánovat si je :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je rozumný plán, a já za dob studijí měla jen takovou osnovu ale taky jsem to nijak podrobně nevedla :).

      Vymazat
  2. Já jsem se naučila psát si pravidelně svojí útratu a je to super. Člověk hned má přehled o všem a najednou není problém neutrácet za kraviny. :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem si kdysi do mobilu stáhla aplikaci, kde jsem si měla vést všechny mé příjmy a výdaje a v podstatě z toho vznikly grafy, kolik utratím a za co, a jak jsem schopná šetřit. Vzhledem k tomu, že jsme zrovna zařizovali svatbu, tak jsem se na ty cifry pomalu ani nemohla koukat a aplikaci jsem od té doby nezapla. Ale asi by bylo dobré mít takový přehled. Myslím, že to s další výplatou zkusím znovu. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...