pátek 10. listopadu 2017

Jak zůstat fit i v zimě


Podzim a zima jsou riziková období.
Nevím jak to máte vy, ale já většinou spolehlivě přiberu všechna těžce ztracená kila, která zmizela díky salátovému období.
Navíc jsem celodenně ospalá, trošku protivná, a to, že nezapnu kalhoty mi nikdy na náladě moc nepřidá.
Letos jsem se ale s obdobím spánku, jídla a tmy rozhodla bojovat s vervou sobě vlastní.


 Není to sice tak jednoduché, jak jsem si to představovala, ale snažím se. I když volné večery trávím spaním na sedačce oproti vysedáváním na zahrádce nebo cvičením ve fitku, myslím, že se pozvolným tempem dostávám opět do formy.


Ze začátku jsem na sebe nekladla příliš velké nároky. Začalo to tím, že jsem přestala jezdit do práce autem a začala chodit pěšky, tedy pokud jsem na cestu nemusela obouvat gumáky.

Po čase k tomu přibyl i ranní běh na páse a samozřejmě zdravější snídaně a svačinky.



Vyřadila jsem z jídelníčku 70% pečiva a nahradila ho müsli, jogurty, krekry, zeleninou s dipy nebo ovocem.

Není to nic při čem bych se trápila a už vůbec to nepovažuji za dietu, ale spíš za zdravější životní styl, který bych si chtěla do budoucna ještě víc vyšperkovat.


A jak tohle vypadá v praxi?

Budíček v 5:30.
20 minut na páse se seriálem a ranní kávou a popřípadě i pleťovou maskou
sprcha
snídaně (ideálně jogurt s müsli nebo toast s druhou kávou)
vyřízování e-mailů
7:00 pěší cesta do práce cca asi 20 minut (pokud nemrzne nebo neprší)



Přes den se pak snažím jíst hlavně zeleninu, oříšky a ovoce.

A i když to zní přímo ideálně, občas v práci hřeším, když si dám na oběd polévku ze sáčku, tatranku z vlčího hladu, nebo jídlo uplně vynechám….O to víc si pak užívám klidné víkendové snídaně, pomalý oběd nebo výbornou večeři, u níž vnímám i jak chutná a nemyslím jen na to, jak se těším do postele.

Odměnou mi je fakt, že už zase pohodlně zapnu kalhoty, a mám radost z každého rána, které mi vyjde podle představ, a to i když vstávám se slepicemi.

Asi nejsem typ noční sovy, nebo jsem se jím kvůli práci odnaučila být, ale svých 8 hodin spánku prostě potřebuji.

Pokud vám brzké vstávání prostě nedělá dobře, nevadí. Každá jsme jiná a můžeme si najít prostě to, co nám vyhovuje, ale věřte mi, pár malých krůčků stačí k tomu, že to depresivní podzimní období budete zvládat mnohem líp, a s příjemným pocitem ze svých drobných úspěchů.


2 komentáře:

  1. Leničko, skvělý článek :-). Podzim je prostě a jednoduše potvora...brzy tma, propršené dny, ale jak říkáš, je potřeba si to zpestřit :-). A skrze kila navíc, plně chápu :-D. Sama se snažím držet, mým největším prohřeškem jsou až přehnaně bohaté večeře, ve kterých se snažím mírnit a to kilečko je hned dole.

    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle je tak sympatické.)
    Praktikuju to podobně. Na sílu bych se do fitka zavřít nemohla, nejsem ten typ.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...