čtvrtek 12. listopadu 2020

Přečteno II. - pokročilé knižní rozjímání

Mé nadšení pro četbu neutichlo ani po přečtení všech románů od Aleny Morštajnové (KLIK). A zdaleka není příčina jen v tom, že mě teď tělo nutí trávit mnohem více času v posteli a odpočinkem.



Inspirace co číst dál přišla jednoho dne sama od sebe. 
Teta byla během jara na představení nové knihy Karin Lednické - ŠIKMÝ KOSTEL, které byla za kmotru nové knihy právě Alena Morštajnová. No považte, to přece značí to, že pokud se vám líbí romány Aleny Morštajnové, musí se vám zaručeně líbit i román Karin Lednické. A taky že jo !

Román čtenáře zavádí do zapomenutého prostředí původní Karwiné z přelomu 19. a 20. století, a dává nahlédnout do osudů a životů dávno zapomenutých. Vzpomíná i na některé historické události, které už dávno odvál čas a zasazuje je do příběhů obyčejných životů tak barvitě, že vás příběh zcela pohltí. 

Za mě je to určitě skvělá kniha, která vám rozhodně zpříjemní nejeden z podzimních nebo zimních večerů. 



Podobnou náhodou si ke mě našla cestu i kniha Dr. Evy Edith Egerové - MÁME NA VYBRANOU.
Rozhovory s doktorkou Egerovou sleduji už nějakou dobu, stejně jako její vystoupení, během kterých se hodně zabývá válečnou tématikou a pracuje s poválečnými traumaty.
O tom že píše knihu jsem věděla, ale řekla jsem si, že vzhledem k tomu, že moje angličtina zdaleka ještě není na bezproblémové čtecí úrovni, raději počkám na český překlad.

A rozhodně bylo na co počkat. I když v sobě má bohužel český překlad několik překlepů a chyb, jedná se o skvělou četbu, ve které se promítá vyprávění o životě Evy Edith Egerové s její praxí a poznatky,  které jí práce s jednotlivými klienty přinesla.

Lidská psychika je hluboký oceán plný pocitů, nálad a projevů. Kniha vám pomůže nahlédnout, a možná i malinko pochopit alespoň kousek z něj. Taky vám dodá odvahu a ukáže, že nic není nemožné, a nikdy není na nic pozdě. 

Knihu bych určitě neřadila do skupiny odpočinkové četby, ale kdo se rád zachumlá do několika vzpomínek z ne tak dávné historie, a nechá se inspirovat životními úspěchy jedné moc silné ženy, určitě nebude zklamaný. Stejně jako já. 


7 komentářů:

  1. Knížka Máme na vybranou mě fakt zaujala, teď mám na seznamu už nespočet titulů, které si chci přečíst a přidám k nim určitě i tuhle! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha Máme na vybranou mě zaujala trochu více. Díky za tip.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stojí za přečtení, já se na ni opravdu dlouho těšila a pak mě nezklamala.

      Vymazat
  3. Obě knihy mám v plánu si přečíst, jsem na ně zvědavá :)
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  4. Máme na vybranou - tak to ma zaujalo a pišem si to do mojho knižného wishlistu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...