čtvrtek 4. března 2021

Přečteno IV. - ne všechno je dokonalé

Po pár předchozích článcích z "rubriky" přečteno jste možná mohli nabýt mylného dojmu, že jsem četby chtivý a všemilující knižní nadšenec, kterému se líbí absolutně každá kniha, kterou chytne do ruky a louskne tak bez problému kde co. 

Dnešní  článek vás přesvědčí o tom, že to tak opravdu není. I mně se občas dostane do ruky kniha, která mi opravdu nesedne. Některá dokonce tak, že ji prostě nemůžu ani dočíst. 



Jednou z nejhorších knih, která se mi dostala do ruky (nepočítám ty z povinné školní literatury) byla kniha TO PRŠÍ MOŘE od české autorky Radky Třeštíkové. Autorka jako taková mě absolutně nadchla knihou Bábovky, a proto jsem si ani nemyslela, že by mě některá z jejich knih mohla tak zklamat, jako právě tahle. 

Kniha je poměrně dobře napsaná, ale ten příběh.....Nejen že je z něj cítít absolutní deprese a zklamání z opravu každé stránky, ale navíc je příběh tak nudný, že jsem knihu ani po více jak dvou letech (ano čtete dobře) nedokázala dočíst. A to ani v devátém měsíci těhotenství, kdy jsem většinu času proležela a raději volila variantu zírání do prázdné zdi, než četbu téhle knihy. 

Netuším, jestli se zde autorka vypsala z nějakého velmi špatného období, nebo jen popisovala myšlenky ve své hlavě, ale pokud si nechcete sami dobrovolně přivodit depresivní náladu, vyhněte se téhle knize obloukem. 

Jejím hlavním tématem je zmatená slečna, který prožívá těžké období po rozvodu rodičů, následné smrti obou rodičů a utápí se ve svém zničeném životě. 

Za mě tedy ne, ne absolutně ne. A rozhodně to není jen tím, že by každá smutná kniha měla být špatnou knihou. 

Kniha mě nevtáhla, téma nezaujalo a děj nebavil. 



Na paty téhle knize v ději, který mi není blízký šlape kniha VRÁNY od Petry Dvořákové. Byť je teda kniha poměrně čtivá a velice pěkně napsaná, něco mi v příběhu prostě chybí. 

Na druhou stranu příběh není dlouhý a dá se lousknout poměrně rychle. Děj není složitý, takže si knihu můžete číst i absolutně unavení před spaním a zvládnete ji vstřebat. 

Ale teda ! Některé postavy mě dokonale doháněly k šílenství, a díky nim přesně vím, jakým do budoucna nechci být rodičem, a jak přesně nechci aby se mé dítě (děti) někdy cítilo(y). 

Obdivuju autorku jak prefektně se zhostila ne příliš sympatického tématu, ale vím, že tuhle knihu už si víckrát asi přečíst nepotřebuji.


A které knihy jsou u vás na "blacklistu" a které byste mi určitě nedoporučily? 

Napiště mi je prosím, ať vím, čemu se mám vyhnout :). 


4 komentáře:

  1. Já jsem od Radky Třeštíkové četla dvě knihy a ani jedna z nich mě nijak víc nezaujala.. Proto mi bylo jasné, že další knížku od této autorky si přečíst nepotřebuju a po této tvojí recenzi jsem ráda, že jsem tak udělala :)
    Když nad tím tak přemýšlím, tak asi ani žádnou knížku na blacklistu nemám, jsou knihy, které mě zaujaly více a knihy, které méně, ale to tak bývá :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, tak aspoň budeš mít místo další knihy od Třeštíkové prostor věnovat čas nějakému jinému autorovi, který tě třeba zaujme víc :).

      Vymazat
  2. To prší moře jsem ještě dala, ale Foukneš do pěny od Třeštíkové, to je psycho od první kapitoly. Já knížky málokdy odkládám, ale tohle fakt nešlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ouuu já po téhle knížce už vím že teď dám přednost raději jiným autorům :).

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...