středa 20. května 2015

Desatero pro domácí barvení


Nejsem zastánkyní domácího barvení, ale čas od času, pokud není zbytí ….Zvláště pak, pokud máte, jako já, od kořínků jednolitou barvu od kořínků a víte (cca) jaký odstín si máte koupit.
A nebo jednoduše nemáte čas, peníze, energii, chuť atd....ke kadeřníkovi zajít, ani na ostříhání konečků ( i když to, by už měla být dnes prakticky povinnost). Ale přiznejme si narovinu, a věřím že bych nebyla sama, že než si najdete toho pravého, nebo tu pravou, která vám sedne byť jen na ty konečky, může to trvat pěkně dlouho, ale to by bylo zase na další dlouhé povídání, takže dnes už k deseti bodům :). 




1.       I když víte od kadeřníka, zhruba  v jakých barevných číslech se pohybujete a váháte mezi dvěma odstíny, volte vždycky ten světlejší. Barvy z drogerie mají tendenci chytat tmavší, než byste ve skutečnosti chtěli a očekávali, navíc světlejší tón máte vždycky možnost ztmavit. Opačně to už tak jednoduché není.

2.       Kupujte si jen barvu, o které víte, že vám sedí. A když nevíte, volte raději šetrnější olejové verze. Ty sice mají tendenci se vymývat, ale za tu ostudu se špatně obarvenou hlavou to nestojí ;).

3.       Pokud to není úplně nezbytné, barvěte si jen nutný odrost, ne celou délku vlasů. Zbytečně si ji tak vysušujete a vlasy ztrácí na kvalitě.

4.       Vždycky po barvě požívejte přiloženou péči po barvení, vlasy hezky hydratuje. Ale pozor ! Ne úplně od kořínků, to by se vám hezky rychle zmastily a splihly.

5.       Pokud jste alergik nebo máte citlivou pokožku, zkuste si raději vždycky barvu na část kůže kde můžete pozorovat,  co to s vámi dělá ;). Oteklá hlava i s krkem nejsou úplně trendy ;).

6.       Obarveným vlasům věnujte větší péči, takže maska je téměř povinností !

7.       Pokud chcete razantně změnit barvu, rozmyslete si to! Není to jednoduchý zákrok, a pokud s tím nemáte zkušenosti, svěřte se raději někomu, kdo je alespoň trošku má.

8.       Červená nesluší všem! Vypadá lákavě, ale zvýrazňuje nedokonalosti v obličeji a skutečně není pro každého.

9.       Ombré je sice trendem už několik teplých sezón, ale ! Opatrně s ním. Barvěte jej raději barvami k tomu určenými (například od L´oréal) a kartáčkem, pěkně od konečků postupně směrem nahoru, ke kořínkům tak, jak je to doporučeno v návodu. A pokud se na něj úplně necítíte, a přesto byste rádi změnu, zkuste nový zesvětlující gel od L´oréal Paris, není tak agresivní a přitom ukojí vaše změny-chtějící já !

10.   A na závěr rada do počtu ! Než se začnete barvit odstraňte z koupelny všechny koberečky, ručníky a ostatní věci, u kterých byste neradi aby došly k újmě. Přece jen vám barva může ukápnout  a tak se pojistíte proti nežádoucím nehodám. A taky používejte rukavice a na sobě mějte oblečení, které můžete zničit, stejně jako ručníky, protože někdy tu barvu prostě nesundáte ;).


A na závěr přikládám mou soukromou barvící peripetii ;) (pro pobavení ;). 




Hodně štěstí ! J

A nezapomeňte mi dát vědět, jak to s tím barvením a těmi kadeřnicemi máte vy (protože já už tu svou osudovou naštěstí mám ! ;)). 


5 komentářů:

  1. Já se teda doma nebarvím, ale věřím, že podle tvého článku bych to zvládla :-)

    zvu tě na bazárek :-)
    http://wormake.blogspot.cz/2015/04/bazarek.html

    OdpovědětVymazat
  2. já používám Casting creme gloss, není moc agresivní a dá se vymýt, takže když se stane neštěstí, dá se to zachránit :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vlasy jsem si dřív často barvila sama a výsledek byl katastrofa - po pár letech zcela zničené vlasy, které ani nerostly. Ted už se hodně let nebarvím a jsem spokojená. V létě se o světlou barvu postará sluníčko, v zimě šampon Go blonder :-)
    S tou červenou máš pravdu a totéž by se dalo říct i o světlém melírku ...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak já si barvím vlasy hennou z lushe, začala jsem si míchat hnědo-červenou a klasickou a první výsledek byl docela zajímavý, vyšla mi z něj barva mých vlasů (tmavě hnědá) jen s odlesky do červena :-D čekala jsem to naopak :-D nikdy jsem nebarvila klasickou barvou. To si obarvovala takhle před měsícem vlasy mamka klasickou barvou a já myslela, že doma nevydržím, jak je ten puch tak výrazný a odvykla jsem si na něj :-/

    OdpovědětVymazat
  5. Asi od 20 roků šedivím (je mi teď 28). A né, není to sem tam šedý pidivlásek, ale je jich tam opravdu hodně. Dávám přednost domácímu barvení a vyhovuje mi to. Používám barvu od Schwarzkops Perfect Mousse. Z barvy se udělá pěna a nanáší se to jak šampon. Perfektní :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, všech si moc vážím.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...